Iltapäivä on harrastusten aikaa

Helsingin Rudolf Steiner-koulussa lapsi voi harrastaa liikuntaa, taiteita ja musiikkia iltapäivisin koulupäivän jälkeen. Koulussa järjestetään hauskaa ja monipuolista kerhotoimintaa 1–9 -luokkalaisille koulumme oppilaille. Koulun tarjoama kerhotoiminta on oppilaille ilmaista ja pyrkimys on, että kaikki halukkaat mahtuisivat kerhoihin mukaan. Koulun kerhoihin ei tarvitse erikseen ilmoittautua. Kerhojen pitäjät ovat koulun opettajia ja heihin voi olla yhteydessä Wilman kautta. Lisäksi koulun tiloissa järjestetään ulkopuolisten tahojen maksullista kerhotoimintaa, johon ilmoittautuminen ja yhteydenotto tapahtuu alla olevien yhteystietojen kautta.

• Koulun palloilukerho

Palloilukerho

Vetäjä: Tuomo Valve, lisätiedot Wilman kautta

Aika:

Kuvaus: Perinteikäs palloilukerho on koulun kerhotoimintaa ja kaikki luokkien 2-6 oppilaat ovat sinne tervetulleita. Kerhossa pelataan eri pallopelejä ulkona ja sisällä vuodenajan ja olosuhteiden mukaan. Samaa lajia on aina kuusi kertaa peräkkäin ja kerho-ohjaaja tiedottaa Wilma-viestillä, kun laji vaihtuu. Ensimmäisenä lajina on jalkapallo ja kokoontumispaikkana Lehtikuusentien jalkapallokentällä.

• Alakoulun kuoro

Vetäjä: Veera Luomala, lisätiedot Wilman kautta

Aika: Keskiviikkoisin klo 15.00-15.45, alkaen 23.8.2023

Paikka: C-koulun musiikkiluokassa

Kuvaus: Suorastaan legendaarinen alakoulun kuoro on koulun kerhotoimintaa ja kaikki luokkien 2-6 oppilaat ovat sinne tervetulleita. Kuorossa lauletaan monenlaisia lauluja. Kuoro esiintyy mahdollisuuksien mukaan koulun juhlissa.

• Linnanmäen sirkuskoulu

Vetäjä: Linnanmäen sirkuskoulun ohjaajat / 044 2565225 ja 045 2360788

Paikka: C-koulun erikoisliikuntasali

Kuvaus: Voit tutustua toimintaan täällä.

• Helsingin taiteilijaseuran kuvataidekoulu

Vetäjä: Heli Kuparinen/Helsingin taiteilijaseura

Aika: Keskiviikkoisin klo 16.15 – 18.00

Paikka: C-koulu, kuvataideluokka

Kuvaus: Kursseilla harjoitellaan monipuolisesti kuvataiteen eri tekniikoita, kuten piirtämistä, maalaamista, grafiikkaa, keramiikkaa ja rakentelua. Opetuksessa tuetaan oppilaan persoonallisen kuvailmaisun kehitystä kannustaen samalla kokeiluun ja mielikuvituksen käyttöön.

• Kansantanssiryhmä Välke

Vetäjä: Kansantanssiryhmä Välke / info@karjalannuoret.fi

Aika: Torstaisin klo 17.15-18.00

Paikka: C-koulun E-studiossa

Kuvaus: 6-8 -vuotiaiden kansantanssiryhmän kanssa luvassa on vauhdikasta musiikkiliikuntaa, luovia tanssiharjoitteita, uusia tanssikavereita ja kansantanssin perusteita innostavassa ohjauksessa.